myCONSULT - partner Comarch, autorskie programy i Comarch ERP

Comarch Partner
  • Home
  • Firma
    • O nas
    • Klienci, referencje
    • Aktualności
  • Oferta
    • Systemy Comarch
      • Comarch ERP XT
      • Comarch ERP XL
      • Comarch ERP Optima
      • Comarch DMS
      • Comarch ERP Enterprise
      • Comarch POS
      • Comarch BI Point
      • Comarch Mobile
      • Comarch e-Sklep
    • Zaawansowane Planowanie i Harmonogramowanie Produkcji
    • System Monitorowania Produkcji
    • Sanitus –
      gospodarka odpadami
    • Sanitus – mobilny
    • LangSystem –
      instytucje dydaktyczne
    • Doradztwo IT
      • Audyty informatyczne
      • Dobór systemów zarządczych
  • Produkty wg branży
    • Motoryzacja
    • Zakłady produkcyjne
      • System zarządzania produkcją
      • Wskaźnik OEE
    • Handel i usługi
    • Branża edukacyjna
    • Zakłady komunalne
    • Branża budowlana
  • Kontakt
  • Pomoc zdalna
  • PolskiPolski
    • PolskiPolski
    • EnglishEnglish
    • DeutschDeutsch
Omnichannel - klient w centrum uwagi

Strategia omnichannel – nowoczesne podejście do klienta

Rewolucja technologiczna trwa. Technologia cały czas się rozwija a wraz z nią zmieniają się postawy i nawyki konsumentów. Każde przedsiębiorstwo, które chce zyskiwać przewagę konkurencyjną poprzez podążanie za aktualnymi trendami, musi obecnie zmierzyć się z coraz popularniejszą strategią wielokanałowości i dobrać odpowiednie narzędzia informatyczne do jej realizacji.

Omnichannel – podejście wielokanałowe

Ten najnowszy trend nazywany jest omnichannel i jest następcą podejścia multichannel – wielokanałowego, ale w żaden sposób nie zintegrowanego kontaktu z klientami. W omnichannel zdecydowano się na to, żeby te sposoby kontaktu były spójne, powiązane ze sobą i, co ważne, dawały możliwość ich dowolnego wyboru bez utraty funkcjonalności.

Obecnie klienci chcą nie tylko mieć możliwość zakupów 24 h na dobę z dowolnego miejsca, ale oczekują, że również dostęp do usług okołosprzedażowych będzie tak samo łatwy i wygodny. Ponadto, konsumenci sami chcą decydować czy w danym momencie skorzystać z tradycyjnej obsługi w sklepie stacjonarnym czy załatwić sprawę on-line. Przykładowo, klient, który zrobił zakupy przez internet, chce dokonać zwrotu produktu w punkcie stacjonarnym i od razu zakupić jakiś inny wariant towaru, ale tym razem chce go dokładnie obejrzeć przed zakupem. Inna osoba mogła zrobić zakupy w tradycyjnym sklepie, ale reklamację chce zgłosić drogą korespondencyjną.

Kolejną cenioną przez współczesnych konsumentów funkcją jest możliwość sprawdzenia dostępności towaru i zamówienia on-line a odebrania w punkcie stacjonarnym. Niektóre amerykańskie sieci sprzedaży udostępniły swoim klientom specjalną aplikację, która pomaga im odnaleźć konkretny produkt na półce. W przypadku hipermarketów o dużej powierzchni jest to spore ułatwienie dla klienta.

Klient w centrum uwagi

Uwzględnienie tych wszystkich oczekiwań, aby jedna spójna strategia omnichannel mogła zostać wdrożona, to ogromne wyzwanie organizacyjne i technologiczne dla przedsiębiorstw. Wymaga ono nierzadko przebudowania całego systemu zarządzania magazynem, sprzedaży, reklamacji. Należy nastawić się na klientocentryzm – wszystkie swoje działania planować z uwzględnieniem nawyków i postaw klientów. Należy koniecznie nauczyć się też szybko reagować na zmiany zachowań klientów i ciągle doskonalić swoją strategię.

Taka nowoczesna strategia możliwa jest do osiągnięcia tylko z wykorzystaniem najnowszych narzędzi informatycznych. Produkty Comarch wspierają sprzedaż wielokanałową i dzięki nim może być wdrażana strategia omnichannel. Przykładem może być Comarch ERP Altum, Comarch Retail POS, Comarch e-Sklep, Comarch B2B, Comarch Mobile, WMS czy Business Intelligence. Firma myCONSULT, wieloletni partner Comarch z Wrocławia, zapewnia kompleksowe wdrożenia produktów marki Comarch.

Artykuł na podstawie: http://www.comarch.pl/erp/nowoczesne-zarzadzanie/numery-archiwalne/omnichannel-czyli-dojrzale-rozumienie-potrzeb-klienta/

 

Tagi: Comarch Altum, Comarch Business Intelligence, Comarch e-Sklep, Comarch ERP, Comarch Mobile, omnichannel
Nowy wygląd strony myconsult.com.pl
Program do JPK. A czemu nie cały system ERP?

Firma

  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka prywatności

Systemy Comarch

  • Comarch ERP XT
  • Comarch ERP XL
  • Comarch ERP Optima
  • Comarch DMS
  • Comarch ERP Enterprise
  • Comarch BI Point
  • Comarch Mobile
  • Comarch e-Sklep

Kontakt

+48 71 78 33 019
biuro@myconsult.com.pl
myCONSULT Spółka z o.o.
ul. Grabiszyńska 186 lok. 4B
(2. piętro)
53-235 Wrocław
facebook/myCONSULTcomPL
© myCONSULT sp. z o.o. | Partner Comarch Wrocław 2008-2025
  • Home
  • Home
  • Firma
    • O nas
    • Klienci, referencje
    • Aktualności
    • Back
  • Oferta
    • Systemy Comarch
      • Comarch ERP XT
      • Comarch ERP XL
      • Comarch ERP Optima
      • Comarch DMS
      • Comarch ERP Enterprise
      • Comarch POS
      • Comarch BI Point
      • Comarch Mobile
      • Comarch e-Sklep
      • Back
    • Zaawansowane Planowanie i Harmonogramowanie Produkcji
    • System Monitorowania Produkcji
    • Sanitus –
      gospodarka odpadami
    • Sanitus – mobilny
    • LangSystem –
      instytucje dydaktyczne
    • Doradztwo IT
      • Audyty informatyczne
      • Dobór systemów zarządczych
      • Back
    • Back
  • Produkty wg branży
    • Motoryzacja
    • Zakłady produkcyjne
      • System zarządzania produkcją
      • Wskaźnik OEE
      • Back
    • Handel i usługi
    • Branża edukacyjna
    • Zakłady komunalne
    • Branża budowlana
    • Back
  • Kontakt
  • Pomoc zdalna
  • PolskiPolski
    • PolskiPolski
    • EnglishEnglish
    • DeutschDeutsch
    • Back
Korzystając z naszej strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies. Zobacz więcej informacji:  polityką prywatności.
By using this website, you consent to the use of cookies. More info: in cookies policy.
Damit dieses Internetportal ordnungsgemäß funktioniert, legen wir manchmal kleine Dateien – sogenannte Cookies – auf Ihrem Gerät ab. Mehr.